REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I. Informacje ogólne
- Sklep internetowy jest prowadzony przez Justynę Pawełczak,
- Ostródzka 133A/18, 03-289 Warszawa,
nr telefonu 886-378-585,
adres e-mail: nakazdareke@gmail.com,
zwanym również Sprzedawcą.
- Sprzedawca prowadzi działalność nierejestrowaną w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
- Umowy na podstawie Regulaminu są zawierane w języku polskim i podlegają polskiemu prawu.
- Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
II. Słownik pojęć
- Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu;
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym [nakazdareke.pl]
- Klient – osoba korzystająca ze Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę, jako Konsument lub Przedsiębiorca;
- Konsument – osoba fizyczna, która za pośrednictwem Sklepu zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego. Za konsumenta uważa się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, ujawnionego w CEIDG;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ale posiadająca zdolność prawną), która za pośrednictwem Sklepu zawiera umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Za przedsiębiorcę nie uważa się osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionego w CEIDG;
- Produkt – rzecz ruchoma znajdująca się w ofercie handlowej Sklepu;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające rodzaj i liczbę Produktów, sposób dostawy oraz formę płatności ceny;
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności liczby Produktów;
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktów, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w trybie określonym w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;
- Reklamacja – zgłoszenie przez Klienta w trybie określonym w Regulaminie: (i) wady fizycznej lub prawnej Produktu, (ii) nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu;
- KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny;
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików cookies za pośrednictwem Sklepu, dostępny pod linkiem politykaprywatności.
- Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z kontekstu.
III. Kontakt ze Sprzedawcą
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w pkt I.1. Regulaminu.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00 – 17:00.
IV. Wymagania techniczne
- W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu niezbędne jest spełnienie następujących wymagań:
- posiadanie urządzenia przekazującego dane teleinformatyczne, w tym komputera stacjonarnego, komputera przenośnego, tabletu, smartfona wyposażonego w system operacyjny w aktualnej wersji;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty e-mail;
- przeglądarka internetowa w aktualnej wersji (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera),
- Dostępność Sklepu może być zależna od urządzenia, na którym Klient uruchamia dostęp do Sklepu, posiadanych przez Klienta pakietów transmisji danych, programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej. Sprzedawca nie odpowiada za brak dostępności Sklepu wynikający z powyższych przyczyn.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
V. Zakres usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu
- Sklep umożliwia Klientom korzystanie z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną:
- uzyskiwania informacji o Produktach oferowanych w Sklepie,
- dokonywania Zamówień dotyczących oferowanych przez Sklep Produktów,
- zawierania Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
- Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszelkich treści udostępnianych w Sklepie (w tym zdjęć i opisów Produktów), w szczególności: majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej - przysługują ich właścicielom, Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
VI. Zasady korzystania ze Sklepu
- Klient korzystający ze Sklepu zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, zgodnie z przepisami prawa i Regulaminem Sklepu;
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych i wszelkich przysługujących im praw;
- korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie jedynie w zakresie własnego użytku; wykorzystywanie w innym zakresie treści zamieszczonych w Sklepie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Sprzedawcy lub właściciela tych treści;
- niepodejmowania działań które mogłyby zablokować, przeciążyć lub zakłócić należyte funkcjonowanie Sklepu, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej, wirusów czy złośliwego oprogramowania;
- niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta lub dla niego niedozwolonych.
- Osoby korzystające ze Sklepu oraz zawierające Umowę sprzedaży w imieniu innej osoby powinny posiadać w tym zakresie stosowne umocowanie. Akceptując Regulamin osoba, o której mowa w zdaniu poprzednim, oświadcza, że posiada umocowanie do korzystania ze Sklepu i/lub do zawarcia Umowy sprzedaży pochodzące od osoby, w imieniu której jest zawierana umowa.
- Sklep umożliwia składanie Zamówień 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem okresów przerw technicznych i prac konserwacyjnych prowadzonych w Sklepie.
VII. Produkty dostępne w Sklepie
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe i wolne od wad, chyba że co innego zostało zastrzeżone w opisie danego Produktu.
- Każdy Produkt dostępny w Sklepie posiada opis, wskazujący każdorazowo na podstawowe cechy Produktu.
- Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w Sklepie mają charakter poglądowy. Zdjęcia i opisy Produktów obrazują w sposób demonstracyjny właściwości, wygląd i parametry użytkowych Produktu. Wygląd Produktu na fotografiach prezentowanych w Sklepie może różnić się w niewielkim stopniu od wyglądu Produktu będącego przedmiotem Umowy sprzedaży. Różnice w wyglądzie Produktów mogą wynikać z przyczyn technicznych związanych z urządzeniem, za pomocą którego Klient korzysta ze Sklepu. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie informacji technicznych, wymiarów oraz materiału, z którego jest wykonany Produkt.
- Jeśli w opisie Produktu znajduje się jego cena, jest to cena brutto, wyrażona w walucie polskiej i uwzględniająca podatek VAT w aktualnej na stawce. Ceny Produktów nie obejmują kosztów dostawy, które są ustalane odrębnie przy składaniu Zamówienia.
- Opis Produktu może nie zawierać ceny, jeśli ostateczna cena Produktu zależy od indywidualnych uzgodnień Sprzedawcy z Klientem. W takim przypadku Sprzedawca podaje pełną cenę Produktu nie później niż w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy sprzedaży.
- Produkty dostępne w Sklepie mogą być modyfikowane na podstawie indywidualnych uzgodnień z Klientem. Zakres modyfikacji może wpłynąć na cenę Produktu, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta przed dokonaniem modyfikacji.
- Promocje, rabaty i wyprzedaże obowiązują w okresie i na warunkach wskazanych każdorazowo w opisie danego Produktu w Sklepie. Jeśli wyraźnie nie wskazano inaczej w opisie danego Produktu promocje, rabaty i wyprzedaże nie podlegają łączeniu. Promocja, rabat lub wyprzedaż trwa do godziny 23:59 ostatniego dnia ich obowiązywania. Ceny promocyjne, rabatowe lub wyprzedażowe są uwzględniane i obowiązują wyłącznie w odniesieniu do Produktów zamawianych za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania promocji, rabatów i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie wpływa na Zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji, rabatów lub wyprzedaży.
- Sprzedawca, w każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu, obok informacji o aktualnej cenie zamieszcza informację o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Jeżeli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca podaje informację o najniższej cenie, która obowiązywała od rozpoczęcia sprzedaży do wprowadzenia obniżki.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie nie stanowią oferty ani zapewniania sprzedawcy o właściwościach Produktu w rozumieniu KC. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie poczytuje się jedynie za zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu KC.
- Produkty dostępne w Sklepie powinny być używane w sposób zgodny z informacją podaną przez Sprzedawcę. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku uszkodzenia Produktu, jeśli do uszkodzenia doszło na skutek nieprawidłowego użycia, w szczególności zalania wodą lub zmoczenia.
VIII. Sposoby płatności i dostawy
- Sklep akceptuje płatności w formie przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr 73 1160 2202 0000 0005 4911 2610. Możliwe aktualne sposoby płatności zostały określone w informacjach udostępnionych w Sklepie.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane;
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki;
- płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Sklep oferuje następujące sposoby i koszt dostawy:
- dpd pickup - [10,00 zł - 17,99 zł] brutto w zależności od wielkości przesyłki.
Możliwe aktualne sposoby i koszty dostawy zostały określone w informacjach udostępnionych w Sklepie.
- Termin wysyłki jest wskazany w potwierdzeniu Zamówienia. Termin ten jest podany w dniach roboczych, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin wysyłki to orientacyjny czas liczony od momentu zaksięgowania należności z tytułu Umowy sprzedaży na rachunku bankowym Sprzedawcy do momentu wydania przesyłki z Produktem firmie kurierskiej. Termin wysyłki jest uzależniony od terminu dokonania zapłaty przez Klienta.
- Na łączny czas dostawy Produktu do Klienta składa się termin wysyłki oraz termin dostarczenia Produktu przez firmę kurierską (zgodnie z wyborem Klienta).
- Firmy kurierskie posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usług dostawy przesyłek oraz ewentualnych reklamacji dotyczących tych usług. Szczegółowe zasady realizacji usług dostawy są zawarte w ogólnych warunkach świadczenia usług stosowanych przez DPD POLSKA Sp. z o.o. Przed wyborem sposobu dostarczenia Produktu Klient powinien we własnym zakresie zapoznać się z powyższymi warunkami.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających zachowanie terminu wysyłki, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta, podając przyczynę opóźnienia dostawy oraz przewidywany termin jej realizacji.
- W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami Sprzedawca ma prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia Umowy Sprzedaży.
IX. Zasady składania Zamówień przez Klientów
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia, kliknąć przycisk “Zamawiam” (lub równoznaczny);
- wybrać jedną z dostępnych metod płatności i – w zależności od wybranej metody – uiścić należność za Zamówienie w wyznaczonym terminie.
- Przed zawarciem Umowy Sprzedaży Klient jest zobowiązany:
- potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem, Polityką prywatności oraz z pouczeniem o prawie do odstąpienia od umowy;
- zapoznać się z podsumowaniem Zamówienia obejmującym w szczególności informacje: dane identyfikujące Sprzedawcę, przedmiot Zamówienia, jednostkową i łączną cenę zamawianych Produktów, wybraną metodę płatności;
- zaakceptować Zamówienie wraz z potwierdzeniem, że Klient ma świadomość, że złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty, poprzez kliknięcie w pole wyboru „Zamawiam” (lub równoznaczne).
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania przez Klienta konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania konta.
- W przypadku, gdy Zamówienie jest niekompletne lub nieprecyzyjne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem na wskazany przez niego nr telefonu, adres e-mail, celem doprecyzowania lub weryfikacji poprawności Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w potwierdzeniu Zamówienia wywołane koniecznością weryfikacji poprawności lub doprecyzowania Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację Umowy sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Konsumenta o przyczynach wstrzymania wykonania Umowy oraz przewidywanym terminie realizacji.
X. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej.
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres: Sprzedawcy wskazany w pkt I.1 Regulaminu lub na adres e-mail: nakazdareke@gmail.com.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się w dniu, w którym Produkt został dostarczony do Konsumenta.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1do Regulaminu. Nie jest to jednak wymagane.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży wystarczy, że przed jego upływem Konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail Sklepu nakazdareke@gmail.comlub nada oświadczenie przesyłką poleconą w placówce pocztowej na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu.
- Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie dotyczy umów, których przedmiotem świadczenia jest m.in.:
- Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Produkt, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.
- W przypadku wykonania prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu, którego dotyczy odstąpienie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania powyższego terminu wystarczy, że przed jego upływem Konsument odeśle zwracany Produkt na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu z dopiskiem „Zwrot” lub „Odstąpienie od umowy”.
- W przypadku, gdy Sprzedawca zaproponuje, że odbierze od Konsumenta zwracany Produkt, Konsument zobowiązany jest do wydania Produktu w terminie uzgodnionym ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym cenę zakupu Produktu i koszty dostawy Produktu do Konsumenta.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że odbierze zwracany Produkt od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z Produktu w zakresie wykraczającym poza zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru i podstawowych cech Produktu. Sprzedawca jest uprawniony do obniżenia wysokości zwracanej Konsumentowi ceny Produktu w przypadku korzystania z Produktu przez Klienta w zakresie szerszym niż opisany z zdaniu poprzednim. Sprzedawca obniży wysokość zwracanej Konsumentowi ceny Produktu w części, w jakiej wartość Produktu uległa zmniejszeniu na skutek korzystania z Produktu przez Klienta w zakresie wykraczającym poza zakres opisany w zdaniu pierwszym niniejszego punktu. Jeśli w wyniku takiego korzystania Produkt nie nadaje się do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy zwrotu płatności na rzecz Konsumenta i odesłania mu Produktu z powrotem.
- Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Konsumentowi dodatkowych kosztów związanych z faktem wyboru przez Konsumenta sposobu dostarczenia Produktów innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep. W celu uniknięcia wątpliwości, za zwykły, najtańszy sposób dostarczenia Produktów są uznawane sposoby dostawy wskazane w pkt VIII.3 Regulaminu. Sprzedawca zwraca Konsumentowi koszty dostawy w kwocie nieprzekraczającej 11,99 zł brutto. W przypadku, gdy Konsument poniesie dodatkowe koszty dostawy przekraczające kwotę wskazaną w zdaniu poprzednim, Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Konsumentowi nadwyżki ponad tę kwotę.
- W przypadku, gdy Umowa sprzedaży obejmowała więcej niż 1 Produkt, zaś Konsument odstąpił od Umowy sprzedaży jedynie w części (w zakresie niektórych Produktów objętych Umową sprzedaży), Sprzedawca jest uprawniony do dokonania zwrotu kosztów dostawy proporcjonalnie do zakresu, w jakim Konsument odstąpił od Umowy sprzedaży. W takim przypadku Sprzedawca zwraca Konsumentowi taką część kosztów dostawy, jaka odpowiada liczbie zwracanych Produktów w stosunku do łącznej liczby Produktów objętych daną Umową sprzedaży.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument przy dokonywaniu płatności za Produkt, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. W przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w zdaniu poprzednim, Konsument jest zobowiązany podać Sprzedawca dane umożliwiające dokonanie takiego zwrotu.
- Jeżeli zwrot należności odbywa się w oparciu o dane wskazane przez Konsumenta (np. przelewem na wskazany rachunek bankowy lub przekazem pocztowym), Konsument powinien podać Sprzedawcy pełne i dokładne dane niezbędne do dokonania przez Sprzedawcę zwrotu (to jest poprawny adres na który ma być wysłany przekaz lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który ma być wykonany przelew). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku gdy z powodu podania przez Konsumenta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego, (i) zwrot należności nie będzie możliwy, (ii) dojdzie do opóźnienia w procesie zwrotu należności lub (iii) należność zostanie wpłacona na rachunek bankowy nienależący do Konsumenta.
- Zwrot Produktu do Sklepu na skutek złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży następuje na koszt Konsumenta, przy czym Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sklepu.
- W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest realizowane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy sprzedaży.
- O prawie do odstąpienia Konsument zostaje poinformowany w chwili zawarcia Umowy poprzez przedłożenie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
- Opisane w pkt X.1-18 powyżej prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientom będącym Przedsiębiorcami.
XI. Rękojmia – Konsumenci
- Przed odebraniem przesyłki z zakupionym Produktem Klient powinien sprawdzić, czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Klient jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki, a następnie kontaktu ze Sprzedawcą, w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta na zasadzie rękojmi, zgodnie z przepisami KC, jeśli sprzedany Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną.
- Produkt posiada wadę fizyczną jeżeli jest niezgodny z umową w rozumieniu art. 55611 i 3 KC, tj.:
- nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien posiadać ze względu na cel oznaczony w Umowie sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia Produktu;
- został wydany Klientowi w stanie niezupełnym;
- został nieprawidłowo zamontowany i uruchomiony, jeśli czynności te zostały wykonane (i) przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo (ii) przez Klienta, który działał według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
- Produkt posiada wadę prawną zgodnie z art. 5563 KC, jeżeli:
- stanowi własność osoby trzeciej;
- jest obciążony prawem osoby trzeciej;
- ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania Produktu Konsumentowi lub powstały z przyczyn tkwiących w Produkcie w chwili jego wydania Konsumentowi.
- Sprzedawca odpowiada za wady, które zostały stwierdzone przed upływem 2 lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
- Zgłaszając Reklamację dotyczącą wad fizycznych lub prawnych Produktu Konsument powinien dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany Produkt wraz z dowodem zakupu tego Produktu oraz opisem reklamacji.
- Jako dowód zakupu Konsument może przedstawić potwierdzenie zakupu lub e-mailowe potwierdzenie rozpoczęcia realizacji Zamówienia.
- Reklamacje dotyczące wad fizycznych lub prawnych Produktów powinny być zgłaszane na adres wskazany w pkt I.1 Regulaminu z dopiskiem „Reklamacja”.
- Opis Reklamacji powinien zawierać:
- informacje dotyczące przedmiotu reklamacji: rodzaj wady, data jej wystąpienia lub wykrycia;
- żądanie dotyczące sposobu usunięcia wady, wybrane spośród niżej wymienionych:
- wymiana Produktu na nowy, wolny od wad,
- usunięcie wady (naprawa) Produktu,
lub oświadczenie Konsumenta o:
- obniżeniu ceny i żądaniu zwrotu części uiszczonej ceny Produktu,
- odstąpieniu od umowy i żądaniu zwrotu ceny Produktu, o ile wada ma charakter istotny;
- dane Konsumenta:
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe – adres zamieszkania oraz adres e-mail lub numer telefonu.
- numer rachunku bankowego, w przypadku, gdy jako swoje żądanie Klient wskazał obniżenie lub zwrot ceny Produktu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do otrzymanej Reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia Reklamacji, tj. w razie stwierdzenia, że Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną, Sprzedawca, zgodnie z obowiązującymi przepisami KC dotyczącymi rękojmi oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta, wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wady.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, Sprzedawca odeśle Produkt Konsumentowi oraz dokona zwrotu części ceny. Część ceny Produktu podlegająca zwrotowi jest ustalana w takiej proporcji do ceny Produktu wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, Sprzedawca dokona zwrotu ceny Produktu.
- W przypadku, gdy wymiana Produktu lub usunięcie wady Produktu jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta. W takim przypadku Sprzedawca dokona zwrotu ceny Produktu.
- Konsument jest zobowiązany podać Sprzedawcy pełne i dokładne dane niezbędne do wysłania przez Sprzedawcę Produktu bez wad lub zwrotu ceny Produktu (poprawny adres na który ma być wysłany Produkt lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który ma być wykonany przelew). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku gdy z powodu podania przez Konsumenta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego, (i) przesłanie Produktu wolnego od wad lub dokonanie zwrotu ceny nie będzie możliwe, (ii) dojdzie do opóźnienia w tym zakresie (iii), zwrot ceny zostanie dokonany na rachunek bankowy nienależący do Konsumenta albo (iv) Produkt wolny od wad zostanie przesłany na adres nienależący do Konsumenta.
- Sprzedawca nie odpowiada za wady Produktu, gdy Konsument w chwili zawarcia Umowy sprzedaży o tej wadzie wiedział.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Polski prawa, a w szczególności KC.
- W odniesieniu do Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
XII. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów
- Działając na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
- Dla Konsumentów dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach lub na stronach rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
XIII. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Klientów, jest Sprzedawca.
- Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, które zgodnie z RODO jest zobowiązany podać administrator danych osobowych, znajdują się w Polityce Prywatności.
XIV. Postanowienia przejściowe i końcowe
- Sprzedawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Sklepu stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
- Wszelkie Reklamacje dotyczące działania Sklepu mogą być zgłaszane na adres e-mail nakazdareke@gmail.com. Zgłoszenia te będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
- Aktualny Regulamin Sklepu jest publikowany w Sklepie w zakładce OBSŁUGA KLIENTA oraz na każde żądanie Klienta może mu być dostarczany drogą elektroniczną, (na adres e-mail podany przez Klienta) bez dodatkowych opłat.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2025 roku.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W razie zmiany postanowień Regulaminu, w stosunku do Umów zawartych przed wprowadzeniem zmiany stosowane będą postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym na dzień zawarcia Umowy.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmian adresów e-mail podanych w Regulaminie. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią zmiany Regulaminu.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 2 – Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy